Wil je reageren? Meld je dan even aan met je LinkedIn profiel (klik op de button) Of meld je aan via de gewone manier

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen?
(1 bekijken) (1) Gast

Enquete: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief?

maandagochtend 1 11.1%
maandagmiddag Geen stemmen 0%
maandagavond Geen stemmen 0%
dinsdagochtend 3 33.3%
dinsdagmiddag Geen stemmen 0%
dinsdagavond Geen stemmen 0%
woensdagochtend Geen stemmen 0%
woensdagmiddag Geen stemmen 0%
woensdagavond 1 11.1%
donderdagochtend Geen stemmen 0%
donderdagmiddag Geen stemmen 0%
donderdagavond 1 11.1%
vrijdagochtend Geen stemmen 0%
vrijdagmiddag Geen stemmen 0%
vrijdagavond 3 33.3%
zaterdagochtend Geen stemmen 0%
zaterdagmiddag Geen stemmen 0%
zaterdagavond Geen stemmen 0%
zondagochtend Geen stemmen 0%
zondagmiddag Geen stemmen 0%
zondagavond Geen stemmen 0%
Totaal aantal stemmers:9 ( Peter Paul Wolfs Rene van de Wouw Elly de Hoop Pemanah Collectibles Fun & Party Match mversluis Petra Benes Marcel Talman )
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen?

Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3167

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
Waarom stuur je op een bepaalde dag en tijd je nieuwsbrief en heb je nog goede tips voor andere ondernemers om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3178

Op de Business Bootcamp afgelopen weekend leerde ik dat je geen nieuwsbrieven zou moeten versturen maar je beter kunt converseren met je klant als permission based marketing.
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Peter.

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3179

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie. Je gaat wel voorbij aan de vraag. Als je wel nieuwsbrieven wilt versturen, op welke dag kun je ze het beste versturen en heb je nog tips?

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3190

Ons onderbuik gevoel en gelezen in diverse media is dinsdagochtend het beste.

Maandag moet er verwerkt worden wat de vorige week is blijven liggen, vergaderingen, start van de werkweek, niet iedereen is blij daarmee. Dinsdagochtend is er weer een dag voorbij en is men over het algemeen weer wat makkelijker. Woensdag staat bekend als mogelijke dag voor een dip. Donderdag en vrijdag gaat men weer richting weekend werken.

Ben benieuwd wat anderen hierover denken?

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3191

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Laatste nieuwsbrief hebben we vrijdag avond ( net na eten ) verstuurd , en de response was echt hoog.

De beredenatie , mensen hebben weekend gaan na het eten nog even achter de pc zitten en hebben de tijd om het e.e.a te lezen.
Daarna bleken de mensen vanuit de nieuwsbrief een lange tijd op de site door te brengen om oa de portfolio te bekijken.

Gr Marco

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3192

Ik vraag me af of het niet per doelgroep en branche kan verschillen?

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3196

• Petra Benes
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Meest succesvol gebleken op vrijdagavond met dinsdagochtend als goede tweede.

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3201

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
ik vind de vrijdagavond wel een verrassing, je zou zeggen dat de meeste mensen dan iets anders aan het doen zijn na een week werken? Zijn dat consumenten of ook echt ondernemers?
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Peter.

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3202

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Onze nieuwsbrief maken we geen onderscheid in ondernemers of particulieren. Dit zijn allemaal ( potentieele ) klanten.

Ik denk dat er meer ondernemers / bedrijven in staan dan particulieren. Maar nooit echt meetbaar gemaakt

De laatste nieuwsbrief hadden we een response van boven de 90% dit is echt enorm hoog. Want normaal zitten we op 40 of 50%.

Daarnaast kwamen veel mensen via backlinks op de site uit en bleven daar gemiddeld 15 tot 20 minuten rond kijken. Vooral in het portfolio en nieuweberichten.

Gr marco

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3203

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
En wat waren de daadwerkelijke verkopen (leads)?

90% is echt enorm hoog, en 40 tot 50% ook... Netjes!

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3221

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Heel veel klanten lezen ook onze nieuwsbrief ( denk ik ) voor de nieuwe producten en welke projecten we uitgevoerd hebben.

Leads zijn onmogelijk meetbaar , zeker bij projecten niet.
De klanten zien nu de informatie , en komen er meestal maanden later op terug.

Gr Marco

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3223

• Petra Benes
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Enkel ondernemers! Zij lezen, net als ikzelf, toch ook in het weekend wel hun mail. Valt ook op als ze zien dat je na kantoortijd stuurt, al valt dat natuurlijk wel te manipuleren. In ieder geval meer kans op exposure dan door de week.

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3230

Wij gaan binnenkort onze eerste nieuwsbrief versturen, je begrijpt dat ik dus met veel interesse de reacties lees. We hadden zelf voor verzending het weekend in gedachte, en op basis van de reactie van Marco zal dat nu het begin van het weekend worden. In de opzet die we nu hebben gekozen begint de nieuwsbrief met een voor onze doelgroep een interessant artikel (blog-achtig) en gaan we onze lezers ook in elke nieuwsbrief een lezers aanbieding doen. Verder gaan we vast nog veel uitvinden en natuurlijk leren van dit soort discussies.

Hartelijke groet,
Rens

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3231

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Beste Rens,

Succes met het opstellen van de eerste mailing.

Nog even wat kleine tips :

- let op spam wetgeving , dubbel opt-in / opt out
- kies een juiste nieuwsbrief mailer

Wij hebben de fout gemaakt om eerst met phplist te werken. Dit heeft erg veel tijd gekocht om het op te zetten. Daarnaast veel tijd en ergenis om de template te maken. Na het versturen kregen we klachten van klanten dat de opmaak niet leesbaar was.
(alleen in IE)

Daarna hebben we een betaald abbo genomen bij bdugetmailer. Dit voldoet voor ons aan alle eisen. Daarnaast is het ook gewoon betaalbaar.

Beter is dus nu goed vooronderzoek uit te voeren , i.p.v. de fout die wij hebben gemaakt hebben. Kost het dubbel zoveel tijd. ( maar ook klanten die afhaakten)

Je bent van harte welkom in Lelystad om een demo te zien hoe onze mailer opgezet is.

Gr Marco

Re: Op welke dag en tijd stuur jij je nieuwsbrief, en welke tips heb jij om je nieuwsbrief beter gelezen te krijgen? 1 jaar, 5 maanden geleden #3233

Beste Marco
Bedankt voor je reactie.
We hebben nu een account bij Your Mailinglist Provider, hier en daar geïnformeerd en lijkt prima.
Om niet in conflict te komen met de spam wetgeving sturen we onze contacten handmatig een aankondigingsmail met een preview van de nieuwsbrief en natuurlijk een uitnodiging om in te schrijven. Wel veel werk om 400 adressen handmatig te mailen maar een boete riskeer ik liever niet.
Bedankt voor je uitnodiging naar Lelystad te komen, als ik binnenkort in de buurt ben contact ik even.

Hartelijke groet
Rens
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.56 seconden