Wil je reageren? Meld je dan even aan met je LinkedIn profiel (klik op de button) Of meld je aan via de gewone manier

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wanneer vertrouw jij een website niet?
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Wanneer vertrouw jij een website niet?

Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3182

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
In dit artikel staan 10 redenen waarom klanten je website niet zullen vertrouwen.

Wanneer vertrouw jij een website niet?
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Peter.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3183

• Mathieu
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik vertrouw een website niet wanneer er beloftes worden gedaan die te mooi lijken. Uitkomst is vaak zo dat het dan ook gewoon niet waar is

En wanneer er geen contact gegevens staan, geen kvk gegevens en de persoon al aangeeft niet bereikbaar te zijn per telefoon!
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Peter Arends

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3184

Ik vertrouw een website niet als het er niet professioneel uitziet.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3186

• Frances
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik vertrouw ze niet als er nergens een vast telefoonnummer en adres te vinden is.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3187

Onder meer vertrouw ik de zaak niet bij ontbreken vast vast telefoonnummer, (het wettelijk verplicht te vermelden) KvK-nummer, geen adres of alleen een postbus, type- en taalfouten, geen referenties, vaag mailadres, onprofessionele uitstraling.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3188

• Wilma Tacx
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Er zijn al een aantal zaken besproken in het artikel wat belangrijk is voor je website en waar ik achter sta.
Er zijn echter nog wel meer dan 10 redenen te bedenken waarom je een website niet vertrouwt. Ik draai het liever om. Wanneer is een website wel te vertrouwen?
Wat ik daarvan zelf het belangrijkste vind is, dat de website een persoonlijke uitstraling heeft, waarin duidelijk is aangegeven wie de persoon achter de website is en hoe je met deze persoon persoonlijk in contact kan komen.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3189

Mathieu schreef het al wanneer er geen contact gegevens staan en geen kvk gegevens dan vertrouw ik het al niet. Soms speur ik de bron achter een website af voor meer informatie. Maar dat zou eigenlijk al niet hoeven.
Als de bron ook nog geblokt is, dan zegt het me zeker al genoeg.

Wees gewoon open en eerlijk!

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3193

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Zoals de meeste al aangeven.

Missen van de meeste essentiele informtatie zoals :

- kvk
- btw nr
- adres gegevens
- vast telefoon nr
- algemene voorwaarden
- opmaak site
- laatst geupdate op de site ( als heel lang niets gebeurt vertrouw ik het niet )
- nieuwberichten up to date

etc

Gr Marco

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3195

Waarom schept een vast telefoonnummer extra vertrouwen?

Zolang de website er professioneel uitziet, er voldoende andere contactgegevens staan en KvK gegevens vermeld zijn zou dit toch voldoende vertrouwen moeten scheppen?

Een vast telefoonnummer is voor een heleboel ZZP-ers namelijk helemaal niet handig, denk hierbij aan consultants, vaklui, etc, dus mensen die op lokatie werken.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3198

Als de tekst van een website zó globaal is dat het mij niet raakt en inderdaad, vol met spelvauten, geen volledige NAW gegevens en KvK info.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3199

• Jose van Kippersluis
Ik vetrouw een website niet als het mail adres een al
gemeen adres is zoals gmail / hotmail enz en er ook alleen een 06 nummer staat vermeld. Je kan iemand dan helemaal niet traceren enz.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3200

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
@Robin,

Dit is denk ik geheel afhankelijk van de dienst die de ondernemer aan bied.
Als het gaat om een zzp er die een dienst verkoopt ( schilder , stucadoor etc ) , verwacht ik eigenlijk alleen maar een gsm nummer.

Simpel de zzp is bij klanten bezig en niet op kantoor.

Anderszijds als ik een webshop benader , waar ik fysiek goederen kan kopen.
Verwacht ik een vast nr.

Persoonlijk haak ik af bij webshops die geen vast nr , of adres hebben staan.
Dit zijn meestal de webshops die door jongeren als bijbaantje gedaan worden.

Zeg maar lesson learned vanuit verleden

Gr Marco
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door mversluis.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3205

• GJ Bramer
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Vraagstelling zou imho moeten zijn: wanneer zou je geen zaken willen doen met bedrijf achter een website?
Zaken als geen KvK nr of geen adres zijn meestal het gevolg van "gewone" stommigheid van mensen die geen idee hebben hoe ze zich online moeten presenteren. Denk aan mensen die verwachten via een webwinkel even binnen te lopen en geen kosten willen maken. Of van die sjabloon sites met een standaard cms en wat bij elkaar geharkte templates. Ik denk dat er op Marktplaats en Ebay ook de nodige malafide lieden handel drijven, wellicht meer dan via een eigen site.
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door GJ Bramer.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3209

Ik zoek naar de adresgegevens, ik haak niet af bij een postbus maar twijfel. KVK gegevens moeten kloppen. Doorlinksite waarbij de 2 url-s niets met elkaar te maken hebben. BV autodealer en kledingwebshop.
De site moet mij aanspreken en dat is een breed begrip, en voor iedereen verschillend.

Edit: referenties is niet handig in mijn business als budgetcoach. Geloof dat dat een punt van niet betrouwbaar is dan!
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Gerrie Breusers.

Re: Wanneer vertrouw jij een website niet? 1 jaar, 5 maanden geleden #3210

Ik haak af bij sites die uitzien alsof het handige neefje het op een zondagmiddag in elkaar geknutseld heeft, inclusief taalfouten en irritante knipperende animaties.

Op mijn eigen site heb ik overigens ook alleen een mobiel nummer en een postbusadres vermeld. Als interimmanager zit ik er niet op te wachten dat mijn prive-adres met de eerste de beste klik te achterhalen is. (en ja: met een beetje moeite kan dat alsnog, maar waarom het meteen gemakkelijk maken ).

Naar aanleiding van deze discussie realiseer ik mij opeens dat mijn KvKnummer helemaal niet op de site vermeld staat. Tikkie slordig, dus nu meteen aan de slag
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 1.19 seconden