Wil je reageren? Meld je dan even aan met je LinkedIn profiel (klik op de button) Of meld je aan via de gewone manier

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Onderwerp: Algemene website review

Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3225

Het idee is heel simpel, voordat je je website kunt verbeteren moet er wel feedback komen waardoor je weet wat er aan je website verbeterd kan worden. Vandaar dit topic, het idee is dat je hier een link naar je website kunt posten en dan op basis van reacties van andere bezoekers van dit forum kun je je website verbeteren.

Het idee is wel dat je ook opbouwende kritiek geeft, en eventueel ook de positieve punten.

Geen flauw idee of er behoefte is aan dit topic maar ik ben in elk geval altijd heel benieuwd naar de feedback van anderen.

De websites waar het bij mij om gaat zijn:

Mijn bedrijfswebsite: www.simplysoft.nl/
Mijn productwebsite: www.easywebcms.nl/

Alle feedback is welkom, en ik zal dan natuurlijk ook feedback geven op de door anderen geposte sites.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3240

• Mathieu
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Tips:

Simplysoft

Bij simplysoft zou ik de "luie internetbezoeker" minder laten werken en lezen

Ik moest eerst lezen hoe ik je website in kwam en daarna navigeren waarna ik alsnog niet de tekst zag die er was omdat ik op een lees-meer button moest klikken.

Zet ook de Discription meta tag naar je hand met een goede introline voor google. (waar nu elke pagina Simply soft staat.)

EasyWebCms

Leg op de eerste pagina iets meer uit, de bezoekers willen niet puzzelen en een Engelse zin vertalen voor de clou. Misschien de website iets meer opvullen met afbeeldingen die "in de geest blijven hangen".

Beide websites zien netjes uit!

Goedbedoelde tips, hopelijk kun je er je voordeel mee doen

Ik wil graag weten welke verbeteringen mogelijk zijn voor mijn bedrijfswebsite:

OntwerpExpert | Websites en reclame op maat
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Mathieu.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3242

Allereerst bedankt voor je tips.

De reden dat ik de lees meer vensters gebruik is omdat ik zelf de volgende redenatie had: "je laat gebruikers een klein stukje lezen, als ze intresse hebben kunnen ze bewust kiezen voor meer informatie. Want heel veel tekst op een pagina schrikt gebruikers al snel af omdat zij meestal iets hebben van, dat ga ik echt niet allemaal lezen."
Ik zal het zeker in overweging nemen, maar ik krijg aan de andere kant ook juist weer positieve feedback op de lees meer kaders, dus ik denk dat ik even ga kijken wat nou eigenlijk de algemene indruk daarvan is.

De description tags ga ik aanpassen, bedankt voor die tip.

Met de website van het EasyWeb CMS ben ik nog bezig, ik denk dat ik binnenkort maar een tekstschrijver ga vragen om er naar te kijken aangezien dat toch niet mijn sterkste vakgebied is. En afbeeldingen komen er zeker nog bij.

Om terug te komen op de website van jou:

- Er lopen hier en daar wat strepen door je website heen, ik neem aan dat dit zo bedoeld is maar persoonlijk vindt ik ze een beetje storend.
- De stijl die je hebt gekozen voor de menu hovers is een beetje verwarrend, want er komt een streep door heen te staan.
- Op de contact pagina staan geen adres gegevens, dit is toch iets wat potentiële klanten wel prettig vinden.
- De opbouw van het formulier op de "Nu een offerte" pagina is wat slordig, de tekstvelden verspringen qua grootte, en ook de controle vraag vind ik persoonlijk altijd onprofessioneel. En de tekst in de knop verzenden past er nog maar net in, en lijkt dus een beetje in elkaar geduwd.
- Op de pagina tarieven worden regels na ongeveer 100px afgebroken, terwijl je nog ongeveer 600px aan breedte over hebt, ik weet niet of er een reden voor is maar het leest vrij onrustig.

Verder ziet de website er leuk uit, ik zou alleen nog wat meer informatie over je werkwijze en bedrijf proberen te geven.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Mathieu

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3244

www.simplysoft.nl

vind ik een erg prettige site. Lekker rustige layout, duidelijke teksten. Wat me wel opvalt is dat je gekozen hebt voor een menu weergave die niet constant is. Er is voor gekozen om de menuopties op de pagina "webdesign" niet op de overige pagina's te laten zien. Dat vind ik persoonlijk niet prettig bij het navigeren.

www.easywebcms.nl/
Ook hier weer een lekker rustige layout. Bij mij werken afbeeldingen niet op de pagina's modules en showcase

www.ontwerpexpert.net/
Naast de door Matthijs al genoemde punten, valt mij op dat ik niet terugvind wat OntwerpExpert anders doet dan anderen en waarom ik voor jullie zou moeten kiezen? Misschien zou een portfolio daar uitkomst kunnen bieden?
Verder weet ik niet of het gebruikelijk is in jullie branche om tarieven te publiceren op je site. Persoonlijk zou ik daar niet snel voor kiezen, omdat je dan een stuk minder flexibel kunt zijn met je tarieven.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback over www.pe-co.nl

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3245

• Mathieu
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Pe-co.nl

Netjes helder, misschien hoogstens de copyright links iets van de kant af schuiven.

En ik mis een Favicon, dat is toch even de kers op de taart

tools.dynamicdrive.com/favicon/

Nette heldere website vanuit mijn oogpunt.

@Pe-Co:

Er is een portfolio In de rechter navigatie zie je die bij Producties.

Ik heb enkele wijzigingen aangebracht aan de hand van de eerdere tips, echter waren die in Firefox, internet explorer 5,6,7,8 niet zichtbaar. Het waren css gerelateerde aspecten die ik alleen tegenkwam bij mobiele apparaten met een bepaalde os.

Waarschijnlijk de mac/android kant met Safari, ik zal die ook installeren om even te kijken.

Misschien kan ik Productie's beter portfolio noemen?

Ik ben blij met elke tip, ik pas de website ook direct aan wanneer ik dezelfde mening deel/krijg.

Dank!

(Ik sta nog open voor meer tips!)
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Mathieu.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3246

verhip, je hebt gelijk . Ik denk dat je door het "portfolio" te noemen wel voor meer overzicht zorgt voor de ongeduldige en snelle surfer (zoals ik )

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3251

pe-co

Wat mij opvalt is het nederlands en engels taalgebruik door elkaar heen. Een mooi voorbeeld zijn de foutmeldingen op de pagina Contact, die zijn in het engels terwijl de rest van de pagina in het nederlands is.

Verder is het een mooie rustige website. Alleen het lettertype in het logo, dus voor het onderschrift is iets minder te lezen.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3253

thanks! ga er meteen mee aan de slag. Ik weet niet of het gebruik van Engelse termen helemaal te voorkomen is, maar waar mogelijk ga ik het aanpassen (de foutmeldingen zijn al gedaan )

euh.. met "thanks" bedoel ik natuurlijk "dank je!"
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Pe-Co Management.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3254

Ik bedoelde ook met name de foutmeldingen.

Geen dank, ik waardeer de feedback van anderen op mijn websites ook heel erg.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3259

• mversluis
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hierbij mijn feedback

Aanvulling : overigens alles bekeken met Firefox.

Simplesoft
Rustig , rustige kleuren. Goed gebruik gemaakt van menu
Lees meer , ( al eerder genoemd ) is niet wat ik verwacht. Zal verwachten dat de complete text er staat.

Easywebcms
Mooie heldere website , duidelijk wat er geboden wordt.
Mis alleen contact gegevens , met wie doe ik zaken etc

Verder vraag ik me af ( eigen intresse) wat de meerwaarde van dit product is ten opzichte van bv Joomla , wordpress , etc. Dit zijn producten waar veel ontwikkelaars mee werken en veel kennis van is.

Misschien is dat leuk om als usp te noemen op je site

ontwerpexpert
Mooie , rustige , goed uitstralende site. Spreekt mij erg aan
Mooie portfolio module.
Leuk counter met bezoekers aantalen ( default instelling ..? )

Pe-co
Mooie site , alleen bij home snap ik grote zwarte vlek ( soort schaduw niet )
Heel goed om linkedin te gebruiken voor ervaringen en recomendations.
Alleen als je deze link aanklikt , verlies je klant. Kan je beter in een nieuw window uitvoeren

Natuurlijk is jullie feedback ook welkom.
Het is de eerste van de 3 nieuwe site´s ( 2 weken geleden live gegaan )
Er zullen nog een groot aantal teksten ( nld - eng ) zijn , hiervoor hebben we volgende week een native speaker die alles gaat vertalen.

www.mood-ledlight.nl

Gr en alvast bedankt
Marco
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door mversluis.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3261

Mood-ledlight

Er is op deze website nog veel ruimte voor verbetering. Met name het ontwerp laat nog wel wat te wensen over. Wat je zou kunnen doen is eerst het ontwerp van je website maken in photoshop en vervolgens zelf (dus niet door photoshop laten doen) je website slicen.
Persoonlijk vind ik de website een beetje een oude uitstraling hebben, en dan oud in de zin van technisch oud.
Ook zou ik zeker voor een ander lettertype gaan, en probeer er een geheel van te maken dat de uitstraling geeft die je wilt bereiken.
Mocht je het ontwerpen moeilijk vinden dan kun je natuurlijk ook altijd een grafisch vormgever inschakelen om je hierbij te helpen.

Het is lastig om de rest van de website goed te reviewen, want het ontwerp stoort mij nu nog te veel om daar een goed oordeel over te kunnen geven. Maar op het moment dat je ontwerp verbeterd is kan dat natuurlijk wel!

En om terug te komen op je vraag wat mijn CMS als meerwaarde heeft: het is een product wat mijn klanten gebruiken. Het voordeel hiervan is dat ik precies weet wat het cms doet en hoe het reageert. Het nadeel van Joomla of Wordpress is dat ze opensource zijn, dat is ook een voordeel maar in mijn ogen ook een nadeel. Het biedt namelijk veel te veel mogelijkheden voor gebruikers. Want elke klant wil iets anders, en ik kan het cms hier afstemmen op de wensen van de gebruiker.

Verder is het snel, heel snel, pagina's die op mijn CMS draaien kunnen binnen 280MS worden geladen (niet allemaal, maar veel worden binnen 500MS geladen). Ik heb alle code zelf geschreven en weet dus ook precies wat mijn code doet.

En het zou inderdaad handig zijn om dit te vermelden op de website.

Ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3262

www.ontwerpexpert.net
Prachtig, had je direct ingehuurd, maar geeft wel veel fouten op W3C.

www.simplysoft.nl
De frontpagina is zo mooi dat het binnenwerk erg tegenvalt. Button om terug naar het begin te gaan kon ik niet vinden. Site is in tabellen opgebouwd wat not done is, zeker niet als het je business is.
Als je alleen werkt, wat ik vermoed, dan kan je beter niet in de WIJ vorm praten. Je krijgt meer goodwill als je jezelf als ZZP'er profileert.

www.easywebcms.nl
Geen tabellen, maar wel lelijke urls. Ik heb uit ervaring gemerkt dat men daar tegenwoordig over valt. Probeer die nog weg te werken met bijvoorbeeld een .htaccess

www.pe-co.nl
Beeldschoon, alleen kan W3C niet eens door de pagina komen door een fout in de UTF-8 codering. Ik heb echter een stiekum vermoeden dat Google niet door het javascript menu heen komt. Hij kan je site dan ook niet indexeren. Ik weet het niet zeker omdat mijn textbrowser Linx (soort browser die toont hoe Google de site ziet) aldoor een giro 555 laat zien waar hij wel door heen komt, maar die pagina zie ik niet meer op je site...
Als dit zo is moeten alle alarmbellen gaan rinkelen!

www.mood-ledlight.nl
Fijn dat je zwart gebruikt, als iedereen dat doet zouden we belachelijk veel energie besparen. Het is echter wel onoverzichtelijk, maar toch nog knap gedaan met Joomla!. Misschien de 'witte' lijnen nog iets donkerder maken en de achtergrond van het menu, of de menuitems zelf een kleurtje zodat je oog er naar trekt.
In Google Chrome laat hij een compleet ander lettertype zien. Daarnaast heb je 60 fouten op de homepage alleen al bij W3C.

W3C validatie is geen must. CSS opbouw zonder tabellen ook niet. Ook metatags zijn vrij onbelangrijk. Het zijn echter goede tools om hoger door Google gewaardeerd te worden.

Ik moet toegeven dat ik niet naar de teksten heb gekeken, maar overall is www.ontwerpexpert.net echt mijn favoriet. Niets meer aan doen!

Marinka
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Marinka Noordhout. Reden: spelfout

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3263

Euhm... Ik weet niet zeker of ik snap wat je zegt .
Wat is een utf codering en wat gaat daar fout dan? En (belangrijker nog ) wat kan ik doen om dat op te lossen? Het viel me welmal op dat ik door google maar niet gevonden word.

Ik heb idd een week een giro555-pagina als landingpage gehad ivm de pakistanactie.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3265

Kijk, dit is het bericht:
W3C

Ik heb even geGoogled en in de broncode gekeken maar zie het probleem eigenlijk ook niet direct. Er staat wel een vreemde . op de homepage net in de bodytag en een , teveel op het einde van je keywords. Geen idee of dit he probleem oplost. Je kan ook proberen om deze regel *meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /*
te veranderen in *meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /* (waarbij de sterretjes de haakjes zijn)

Wat betreft het menu... ik denk echt dat Google er niet doorheen komt. Alle navigatie die ik zie met Lynx is afkomstig van een giro555 pagina. Toen kon hij wel door je site, waarschijnlijk omdat je het menu toen anders op de pagina had staan.
Een makkelijke oplossing is een kleine menuutje met simpele tekstlinks onder aan de site te zetten. Iets moeilijker is het menu uit javascript te halen en het op te lossen met CSS.

Misschien even met i'M Design praten is denk ik een goed idee als je aan je Analytics ziet dat je alleen via links van andere sites bezoekers krijgt i.p.v. op zoekwoorden.

Re: Algemene website review 1 jaar, 5 maanden geleden #3266

PS: Ik heb nog even in de broncode gekeken. Denk dat het menu wel in orde is. Ik zie in ieder geval de links terug in de broncode. Had ik eerder over het hoofd gezien... Ze zijn wel code wizards die i'M Design programmeurs! Complimenten.

En verder niet belangrijk, maar gewoon een weetje. Je hebt erg veel zoekwoorden. Ik zou maximaal 10 doen. De meeste kijken niet verder en google gebruikt ze zo ie zo niet. Doe in ieder geval de belangrijkste eerst om zeker te zijn
Tijd voor maken pagina: 0.65 seconden