Wil je reageren? Meld je dan even aan met je LinkedIn profiel (klik op de button) Of meld je aan via de gewone manier

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten?
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten?

3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3105

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
Het vinden van klanten is 1 van de grootste uitdagingen van het zelfstandig ondernemerschap. Ook al heb je aardig wat opdrachten en gaat het op het moment goed zul je toch continue in de toekomst moeten kijken om dan ook de zekerheid van nieuwe opdrachten te garanderen. In onderstaand stukje 3 manieren om klanten te vinden met als afsluitende vraag:

Hoe vind jij je klanten, en heb voorbeelden van de onderstaande manieren ?

Read More Het zou ideaal zijn als je klanten jou zomaar zouden vinden maar helaas werkt het voor de meeste ondernemers niet zo. Factoren als ervaring, prijs, kwaliteit, product, dienst en naamsbekendheid zijn bepalend. Tenslotte is het ook wat je er zelf van maakt en hoe inventief je zelf bent om manieren te ontdekken om nieuwe klanten aan de haak te slaan.

3 gangbare manieren om nieuwe klanten te vinden:

1. Het gebruik van een forum

Vragen beantwoorden, behulpzaam zijn, scherpe stellingen plaatsen op een (ondernemers) forum zet jezelf direct in the picture bij je doelgroep. Wees behulpzaam naar je doelgroep toe en deel vrijblijvend informatie. Wees niet te opdringerig en ga jezelf niet zomaar direct en openlijk promoten. Zie het als het zaaien van iets goed, al het goede moet groeien en dit zijn je zaadjes die je plant. Vroeg of laat kun je oogsten.

2. Het gebruik van social networks.

Je zit hier niet voor niets op B2bcontact.nl met een profiel. Heb je hier nog geen profiel dan kun je die hier aanmaken. Het gebruik van social networks is op het moment niet meer weg te denken bij het vinden van nieuwe zakelijke contacten en uiteindelijk ook nieuwe business.

Twitter, Facebook, Linkedin en zijn erg hot en zeker erg nuttig als je weet hoe je ze moet gebruiken en hoe je er mee om moet gaan.

Social networks zijn ook ideaal om informatie te delen met je doelgroep, maar ook om zelf informatie te vinden. Het werk het beste in combinatie met een blog waar je mensen naar toe kunt verwijzen.

3. Referenties/portfolio opbouwen

Goede referenties kunnen voor je potentiële klanten nou juist de overtuigende factor zijn om hun twijfel weg te nemen en jouw manier om aan ze te laten zien wat je allemaal in huis hebt en hoe tevreden jou klanten wel niet zijn. Een klant kan zich makkelijk identificeren met de referentie en weet dan dat het waarschijnlijk goed zit.

Je kunt nog zulke mooie verkooppraatjes hebben, maar de klant gaat maar voor 1 ding, en dat is het uiteindelijke resultaat. Als jij een voorbeeld van het resultaat of product op een concrete manier kunt laten zien weet de klant gelijk wat je te bieden hebt en of het iets voor hem of haar is.

Hoe vind jij je klanten, en heb voorbeelden van de onderstaande manieren ?

Zou je in hier willen reageren?

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3108

• J. Lankhaar
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Interessant topic, maar als we nou echt slim gaan kijken, moet de vraag niet zijn hoe jij je klanten vindt, maar hoe klanten JOU vinden.

'Inbound Marketing' is in dat kader echt een onderwerp waar ondernemers en organisaties niet meer aan voorbij kunnen. En ook niet zouden moeten willen!

We zien vanuit Amerika (HubSpot is daarin enorm succesvol) dat de toepassing van ONLINE (dus ook Social Media) zoveel intelligenter, breder en succesvoller kan worden ingezet om groei in echte leads, echte klanten, echte omzet te bereiken..

Dus benader dit vraagstuk anders. Neem voor inspiratie en verheldering eens deel aan de webinars die Bazoon gratis aanbiedt. Een seminar via het web rond verschillende onderwerpen om Inbound Marketing heen.

Interessant in het kader van dit item!
www.bazoon.nl

Groeten,

Joyce Lankhaar

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3110

Als fotograaf besta ik sinds 2006.
Tot nu toe vonden opdrachtgevers mij via mijn website of mond-op-mond reclame, in plaats van zelf actief de boer op te gaan.
Nu is het als fotograaf ook redelijk makkelijk om je portfolio te laten zien online.
Verder twitter ik, ben ik fervent facebook gebruiker, sta op linkedin. Er zit voor mij wel een maar aan alle sociale netwerken. Het zijn er inmiddels zo veel, dat je er bijna een dagtaak aan kunt hebben om ze te volgen en ook nog een actieve bijdrage te leveren. En het oogsten kan lang duren, de vraag is of je daar als ondernemer de tijd voor hebt.
En of je niet heel veel tijd verspilt aan investeren in mensen die net niet tot je doelgroep behoren.
Ik zie het dus vooral als informatiekanalen en prettig tijdverdrijf. Mocht het tot een opdracht leiden, dan is dat mooi meegenomen.

Ik heb dit jaar mijn opdrachten zien teruglopen, dus het moment is daar dat ik nu echt zelf mijn klanten moet gaan vinden. En ik vermoed dat dat minder snel gebeurt door de internetnetwerken, maar dat ik er nu echt aan moet geloven om met mijn portfolio onder de arm zelf de boer op te gaan. Het krijgen van opdrachten is een kwestie van gunnen en ik geloof dat dat bij persoonlijk contact makkelijker gaat.

groet,
Laura Zwaneveld.

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3134

Bellen, bellen en nog eens bellen. De site bestaat pas sinds mei dus er moet nog veel naamsbekendheid komen. Elke maandag en donderdag bel ik bedrijven af. Dan vraag ik of informatie mag toezenden en daarin staat gelijk onze advertentie actie voor nieuwe adverteerders.

Elke 1e telefoontje van de dag is weer eng maar daarna wordt het alleen maar leuk. Het is zo leerzaam om met andere ondernemers te praten. Zeker als ze gelijk de site oproepen en feedback geven.

En binnenkort staan we op de Jonge gezinnen beurs en dan ga ik bij de standhouders langs. Even kennismaken.

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3171

• Mathieu
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Wanneer ik ontdek dat er weer een nieuw bedrijf is gestart, een winkel, servicebedrijf of restaurant doe ik research naar de mogelijke wensen van zo'n bedrijf.

Ik stel een plan op en ga op bezoek, ik vertel wat ik voor ze kan betekenen.

Dit is vaak succesvol, ze zien dat je ergens voor staat en de communicatie is ook direct helder en open.
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Mathieu.

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3194

Precies de vraag waar ik op dit moment mee rondloop.
Op zich heb ik best een leuk klantenbestand opgebouwd in korte tijd, maar het lijkt wel of het nu stilstaat.
Bellen heeft helaas niet altijd het gewenste resultaat en ik ben dan ook hard op zoek naar relatief betaalbare alternatieven.
Alle tips hieromtrent zijn dan ook van harte welkom!

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 5 maanden geleden #3197

• J. Lankhaar
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo Claire,

wat jij aangeeft horen wij vaker.
Bellen is in mijn ervaring absoluut zinvol en mits het goed wordt aangepakt kan dit heel veel opleveren, nu en op langere termijn. Maar het is een feit dat niet iedereen op het moment dat jij ze belt, behoefte heeft aan wat jij te bieden hebt (timing).

Inbound Marketing, wat ik eerder ook noemde, geeft je de mogelijkheid om die contacten niet te verliezen, maar 'in het oog' te houden en warm te houden. Zodat wanneer het wel speelt, zij bij JOU uitkomen en je ze tegelijkertijd meer en meer bewust kan maken van een misschien toch wel (latent) aanwezige behoefte voor wat je te bieden hebt. Zo zijn je inspanningen ook niet 1,2,3 verdwenen.

Zo kun je bijvoorbeeld via www.bazoon.nl/webinars gratis webinars volgen over dit onderwerp.
Dit is informatie, geen verkoop, en geeft veel inzicht in hoe Inbound Marketing voor je bedrijf kan werken.
Het is gratis, dus een kijkje nemen kan geen kwaad..

Succes!
Groet,

Joyce Lankhaar

Re: 3 manieren om klanten te vinden, hoe vind jij je klanten? 1 jaar, 3 maanden geleden #3695

Tot nu toe ben ik zelf nog niet heel erg actief geweest om klanten te vinden. Ik heb een aantal redelijke grote namen in mijn portfolio staan. Toch blijft het lastig om het verder uit te bouwen. Ik sprak vanmorgen iemand die zei dat het 'oude' verkopen (Ik vroeg hem namelijk of hij op de sales afdeling werkte) niet meer bestaat. In het geval van bijvoorbeeld drukwerk leveren de (meeste) bedrijven gewoon goed werk af. De kwaliteit ligt redelijk gelijk dus moet je je ergens anders mee onderscheiden. Ik heb netwerkcafe's bezocht en onlangs bijna lid geworden van een businessclub maar zag daar toch maar op het laatste moment van af. Ik probeer een zichtbaar te zijn om LinkedIn en ga daar binnenkort een seminar over volgen. Ik denk ook dat bellen en afspraken maken, mensen persoonlijk ontmoeten.
Ik weet dat we creatief zijn in wat we maken en dat we kwalitatief goed werk leveren tegen scherpe prijzen. Dan komt ook vaak de gun factor om de hoek kijken.

Iedereen succes

Groeten,

Henk-Jan
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.38 seconden