Wil je reageren? Meld je dan even aan met je LinkedIn profiel (klik op de button) Of meld je aan via de gewone manier

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Ben jij een haas of schildpad?
(1 bekijken) (1) Gast

Enquete: Ben je een haas of een schildpad?

Haas 4 26.7%
Schildpad 11 73.3%
Totaal aantal stemmers:15 ( Peter Niels van der Stappen Han Kersten Alexander C. Schardijn Marscha bouwbedrijf NIBOUW Stella Webber Diana Lourens Hans Oelen john delme Carien van Hest D. Massaut Frans Roosen M. Kluit )
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Ben jij een haas of schildpad?

Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2810

• Peter
  • Afwezig
  • Administrator
Iedereen kent het fabeltje van de haas en de schildpad wel, de schildpad is langzaam maar wint de race… Is het belangrijk dat je als ondernemer een haas bent en een sprint trekt bij een leuke opdracht? Dat je keihard doorwerkt om zo snel mogelijk de eindstreep te halen? De meeste ondernemers rennen meerdere figuurlijke races tegelijkertijd. Ben jij een haas of schildpad, en wat is goed? Meer tijd nemen voor een project en tijd nemen om de creativiteit te stimuleren als schildpad of toch snelle haas?

Ik ben benieuwd wat het beste voor jou werkt, langzaam en stabiel, 1 klant per keer of ‘fast and furious’, zo snel mogelijk richting de eindstreep?

Welke tools gebruik je om jezelf op tijdens de race op het juiste pad te houden zonder je druk te maken over je overkokende bloeddruk?
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Karen Borgers

Re: Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2811

Ik ben origineel meer de snelle haas, hou van opschieten. Wil altijd meerdere dingen tegelijk doen etc.
Maar voor het werk dat ik nu doe (gezondheid/welzijns coach), heb ik mij aangewend het rustig aan te doen. Rustig de antwoorden op mijn vragen (lijst) bekijken en er rustig over nadenken, wat het beste bij iemand past, qua eten,drinken, slapen en algeheel leefpatroon. Ook geef ik Reiki (-en Aroma) therapie behandelingen, waarbij ik de rust zelve moet zijn uiteraard.
Dat lukt mij ook goed. Ook mediteer ik.
Dus vind ik mijzelf toch meer de schildpad.

Zo zie je dat je meerdere aspecten in jezelf kan ontdekken, als je het de kans geeft.
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Peter

Re: Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2818

Als ondernemer moet je van alle bei een beetje hebben. In het begin zul je als een haas er achteraan moeten jaagen. Dan moet je leger van schildpadden aan het werk zetten, en zelf even een beetje gas terug nemen. Je blijft dan wel achter je schidpadden aanjaagen, zodat zij doen wat gedaan moet worden. Je moet snel kunnen beslissen maar acuraat kunnen verwerken.
De markt vraagt om snelheid, die je op gepaste manier moet afremmen. Maar eerst zorgen dat je op de trein zit, en hem niet mist.
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: Karen Borgers

Re: Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2822

Haas of Schildpad..

Ik heb gekozen voor haas.. aangezien ik bij een nieuwe opdracht snel alles geregeld wil hebben en afspraken duidelijk. Vervolgens stel ik termijnen waarin ik het werk doe. Deze zijn niet zo langzaam als een schildpad maar misschien wel zo bedachtzaam bij iedere stap!

Re: Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2826

• john delme
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hangt een beetje van het onderwerp af.

Als freelance IT manager, in breedste zin, vervul ik de vaak een Project management rol voor b.v. een migratie, van platform x naar platform y.
Dan is het meestal zaak als haas aan de slag te gaan en de migratie succesvol uit te voeren voor de gestelde deadline.

Ik vul ook de rol in van Operations manager, dan is het meestal zaak een bestaande situatie te verbeteren, processen en mensen in plaats te brengen, dan is de rol van schildpad vaak kwalitatief de verstandigste, eerst de bestaande situatie analyzeren, stappenplan opstellen en uitwerken, waarin in de laatste fase een mutatie naar de haas voor kan komen.

Re: Ben jij een haas of schildpad? 1 jaar, 6 maanden geleden #2842

• Hans Oelen
  • Afwezig
  • Junior Boarder
Een mooie metafoor, de haas en de schildpad.

Een haas heeft vanuit de natuur zijn vermogen tot het creeeren van snelheid meegekregen, omdat een haas moet kunnen vluchten voor het gevaar..... en een haas heeft veel dingen om angst voor te hebben.
Een schildpad heeft van moeder natuur voldoende middelen meegekregen om zich onder nagenoeg alle omstandigheden veilig te voelen.
Ik heb mezelf sinds het moment dat ik als zelfstandige begon (1994)jaren gedragen als een haas. Alles MOEST onder het mom van snelheid, want er MOEST brood op de plank komen.
Ik werd gedreven door angst en onzekerheid, en ik kan je inmiddels als ervaringsdeskundige vertellen dat vertrouwen, als de grote tegenhanger van angst, leidt tot meer diepgang en betere resultaten.
Vanuit mijn eigen ervaringen ondersteun ik nu ondernemers en bedrijven in de manier om met rust en vertrouwen tot de gewenste successen te komen.
Angst en succes zijn namelijk zaken die niet samengaan, ze werken elkaar met garantie tegen.

Hans oelen
Succescoach
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.47 seconden