Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie?
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie?

Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3143

Er zijn erg veel netwerkorganisaties (offline bedoel ik dan), met verschillende maar ook veel overeenkomende doelen. Meestal betaal je zo tussen de 100 to zo'n 500 euro per jaar. Ben jij lid van zo'n netwerkorganisatie, (zo ja welke?) en waarom vind jij dat het geld waard?
Laast bewerkt: 1 jaar, 8 maanden geleden Door Esther Rookhuijzen.

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3144

Onlangs ben ik lid geworden van een betaald netwerk, Nivo. Dit netwerk voor vrouwelijke ondernemers is niet zo duur maar organiseert wel bijeenkomsten met leerzame en nuttige workshops. En natuurlijk is het ook gewoon erg gezellig om elkaar te spreken en ervaringen en tips uit te wisselen. Ik kan het andere vrouwelijke ondernemers uit de kop van Noord-Holland zeker aanraden. Echt waar voor je geld.

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3152

Nog nergens lid van geworden, maar wel aan het kijken wat voor mij een interessante organisatie is om mij bij aan te sluiten. Ik vind ze vaak te duur eigenlijk en zie nog niet helemaal de toegevoegde waarde. Die zal er ongetwijfeld zijn hoor, anders waren er niet zoveel en hadden ze niet allemaal leden. Suggesties zijn altijd welkom! De zoektocht gaat verder!

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3156

Ruim 15 jaar geleden ben ik lid geworden van het Vrouwen Netwerk Twente, een leuke kleine club met veel enthousiaste leden. Daarvoor moet je ook betalen, maar ik vind het niet heel duur. Ik meen dat we 375,- per jaar betalen voor 10 avonden incl. diner. Regelmatig komt er een spreker/ster of hebben we een thema die iemand van onze eigen groep leidt.

Toen ik lid werd waren er meen ik niet zo heel veel netwerken (in ieder geval niet via internet:laugh: ) Inmiddels woon ik niet meer in Twente maar rijdt toch 1 keer in de maand die kant op. En waarom? Na 15 jaar ik een aardige band op gebouwd, de vrouwen zijn (ondanks dat ik privé zelden contact met ze heb) van vriendinnen geworden. Bij praten, ideeën opdoen en ik krijg er vooral veel energie van. En dat is voor mij het geld wel waard (én meestal lekker eten!)

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3158

Ik ben 4 jaar lid van Jong MKB afdeling West Brabant en ben daar zeer over te spreken. Ongeveer 11 keer per jaar komen we samen en beginnen met een diner, daarna worskshop/spreker/presentatie en een afsluiting.

Het fijne is dat je elkaar goed leert kennen. Je weet waar iemand mee bezig is. Als ik bijvoorbeeld met een project bezig ben, weet ik zeker dat er een aantal personen vragen hoe het gaat. Zelf vraag ik ook de leden hoe ze met bepaalde issue's omgaan. De meerwaarde van elkaars kennis, bevalt me juist erg goed.

Verder heb ik bij heel veel clubs gezeten, maar toch allemaal net niet. Jammer, want er zijn echt veel verenigingen.

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3166

Hoi Esther,

Ik investeer jaarlijks € 15.000,- in het bijwonen en actief bezoeken van diverse businessclubs, ronde tafels, etc.etc. Zolang de opbrengst groter is dan het geinvesteerde maakt het mij niet uit wat het kost. Ik ben wel erg kritisch in mijn keuze want mijn doel is het ontmoeten van nieuwe leads en/of nieuwe en bruikbare informatie die ik kan omzetten in geld. Ik bezoek uitsluitend netwerkorganisaties waar decision makers lid zijn want ik zit niet te wachten op contacten/leads die geen beslissingsbevoegdheid hebben. Ik betaal niet voor gezelligheid maar voor interessante informatie die mij in staat stelt een nog betere ondernemer te zijn en te worden.

Succes.

Groeten van Han

ps: of ik niet van gezelligeheid houdt? jazeker wel maar ik wil er niet voor betalen.
Laast bewerkt: 1 jaar, 8 maanden geleden Door Dealonline.nl.

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3207

Bedankt voor jullie antwoorden, leuk om te lezen en zeker nuttig. Ik ben zelf nog heel erg aan het zoeken en ook verschillende borrels aan het bijwonen van diverse organisaties om te kijken wat goed bij mij, en mijn doel, past. Jong MKB klinkt goed, maar ook leuk om te zien dat de dames kiezen voor een vrouwennetwerk.
Ik blijf nog even zoeken, dus suggesties zijn nog steeds welkom!

Re: Ben jij lid van een betaalde netwerkorganisatie? 1 jaar, 8 maanden geleden #3208

Esther,
Veel succes met zoeken en als je vragen hebt over JMKB kun je altijd bij mij terecht!
Vaak is het een kwestie van gewoon doen, dan leer je veel beter de club kennen.
Groetjes
Evelyn
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.38 seconden