Koude mail voor warme introductie bij telefonische acquisitie

Koude mail voor warme introductie bij telefonische acquisitie

0 1511

In mijn vorige artikel heb ik wat verteld over het inspreken van de voice mail van een decision maker van een bedrijf waar jij graag aan tafel wil komen om je dienstverlening/ product onder de aandacht te kunnen brengen. In dat geval had je toen je belde vermoedelijk de naam van de persoon die je wilde spreken of je vroeg eenvoudigweg aan de telefoniste van het bedrijf of ze je kon doorverbinden naar degene met een specifieke functie binnen dat bedrijf.

 No- name policy

Ik merk en dat zul jij waarschijnlijk ook merken als je vaker via de telefoon acquisitie pleegt dat de telefonische druk op beslissers van bedrijven toeneemt. Er wordt eenvoudigweg meer telefonische acquisitie gepleegd. Secretaresses van beslissers zullen dus strikter worden geïnformeerd over welke telefoontjes zij wel en niet mogen doorverbinden en regelmatig wordt er een no-name policy ingevoerd (als je geen naam hebt mag ik u niet doorverbinden) dan wel een do-mail policy. Wilt u iets aanbieden dan adviseer ik u mij een mail te sturen die ik dan zal doorsturen binnen de organisatie.

Belevingswereld

Als je de naam van die persoon niet hebt en ook niet via Linkedin aan de naam kan komen (zal in een van mijn volgende artikelen hier wat meer over vertellen) kan je eigenlijk nog maar een ding doen en dat is de mail die de secretaresse opperde maken en versturen. Bij de mail is het eigenlijk precies zoals bij telefonische acquisitie. Met een kort stukje tekst moet je de lezer/beslisser weten te triggeren. Hij of zij moet gelijk het idee hebben dat de schrijver van dit bericht precies in de gaten heeft welke problematiek er op dat moment binnen het bedrijf speelt en waardoor jij dus direct in de belevingswereld van de lezer weet binnen te dringen. Uiteindelijk vraag je de lezer om jou te introduceren bij de beslisser (vaak is het handig om hoger in de organisatie binnen te komen met je mail).

De mail

De mail zou er in globale zin als volgt uit kunnen zien. Uiteraard moet je dit aanpassen aan jouw business. In hoofdlijnen moet je de volgende vragen in je mail beantwoord hebben:

Wat is je specialisme?

“What is in it” voor het bedrijf (wat worden ze er beter van)?

Wat heb bereikt bij andere bedrijven (concreet en bij voor wat voor soort bedrijven- misschien een concurrent in de zelfde sector, zonder gelijk namen van bedrijven te noemen)?

Naar wie ben je op zoek (bij wie wilt u geïntroduceerd worden)?

Bedank de lezer

Voorbeeld mail:  

Hieronder geef ik je een voorbeeld hoe zo’n mail er globaal uit zou kunnen zien

Geachte heer, mevrouw,

Wij zijn een organisatie, welke gespecialiseerd is in ………………………..Wij helpen bedrijven hun winstgevendheid te verbeteren door ……………Op deze manier hebben wij ……………………bij een aantal gerenommeerde bedrijven te weten realiseren

 

Ik ben op zoek naar de persoon die betrokken is bij het ontwikkelen van deze vaardigheden, zodat uw managers in staat zijn om ……….………en daardoor beter in staat zijn om meer toegevoegde waarde voor uw organisatie te creëren.

 

Uw medewerking wordt door mij zeer op prijs gesteld en ik zie daarom met interesse uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Naam van je bedrijf en je eigen naam

 

Mensen willen als dat binnen hun mogelijkheden ligt andere mensen graag helpen. Zeker als de inhoud van de mail aanspreekt en de toon vriendelijk is. Succes met jouw email !

Bron afbeelding

GELIJKSOORTIGE ARTIKELEN

NOG GEEN REACTIES. LAAT ALS EERSTE EEN REACTIE ACHTER.

Plaats een reactie